2022. aasta sügise parimad disaininäitused
Igal sügisel leiab aset arvukalt disaininäitusi, mis edastavad sisustusmoe uusi trende. Koroonaviiruse pandeemia peatas kaheks aastaks igasuguse vahetu lävimise näituste ja festivalide raames, kuid sellel aastal on kõik naasnud eelnevasse internetita režiimi. Hoiame pöialt, et kõik jätkuks nii ka edaspidi.
Räägime lühidalt kahest selle sügise eredast näitusest, Londoni disainifestivalist ja Pariisi näitusest Maison&Objet.
Londoni disainifestival
Looduslike elementide olulisus sisekujunduses väljendus sellel näitusel paljude disainerite töödes.
Kodu = töö
Pandeemia on muutnud paljude tööinimeste tavapärast elurütmi ja nüüd ei tööta peaaegu keegi enam kontoris viis päeva nädalas 8 tundi päevas. Paljud on üle läinud niinimetatud hübriidvariandile, mil osa tööajast veedetakse kodus ja osa kontoris. Ka praeguse seisuga ei tundu niimoodi, et kõik on valmis terveks töönädalaks kontorisse tagasi minema. Disainerid on reageerinud nendele uutele väljakutsetele ning loonud seda režiimi silmas pidades sobiva mööbli ja valgustid. Ühest küljest on tegemist tavalise kodumööbliga: diivanid, tugitoolid ja lauad, teisest küljest aga kodukontoriga, kus on tsoneerimise võimalus, mooduldiivanid, kodusesse interjööri sobituvad lauad sülearvutitele koos laadimisvõimalusega ja töökoha valgustid.
Maksimaalne kombatavus
Sisustusesemete tootjad on varemgi püüdnud neid katsumiseks meeldivaks muuta, kuid sel aastal on esile tõstetud hüpertaktiilsuse põhimõte. Näiteks keraamilised plaadid kivide, klaasi ja jämeda liiva lisanditega. Või siis spetsiaalselt töödeldud korgipuiduga kaetud lauad.
Eraldi soov on käsitleda valgusteid. Ettevõte HagenHinderdael demonstreeris biolagunevast materjalist kookon-ripplampi, mille välimus meenutab hiiglaslikku merekarpi või liblikakookonit. Ettevõte Haberdashery näitas pikkadel riputitel õõtsuvaid valgusteid, mille liikumine peab disainerite kavatsuste kohaselt rahustama. Üldiselt pöörati suurt tähelepanu harmooniale ja rahule. Ettevõtte From The Sky teine lampide sari on valmistatud erineva ereduse ja värviga valgusdioodidest, mille valgus peegeldub spetsiaalsetelt pindadelt ja tekitab loodusmaastikele sarnanevaid pilte. Nende idee seisneb selles, et selline valgustus soodustab rahu ja rahulikkuse saabumist.
Uuenda, ära viska minema
Londoni näitusel pöörati samuti suurt tähelepanu säästva arengu teemadele. Rõhku pandi mõistlikule tarbimisele. Näiteks ergutati tarbijat tüdimust tekitavas interjööridetailis midagi muutma, aga mitte seda ära viskama. Väljapanekus olid eemaldatavate katetega mööbli kollektsioon ja vahetatavate lambivarjudega valgustid.
Säästva arengu teemat jätkab näituse järgmine sektsioon –
Maavarade kaevandamine linnades
See on nutika taaskasutamise teema. Arvatakse, et tänapäeval võib uute tööstuste jaoks materjale leida sõna otseses mõttes jalge alt, linnast lahkumata. Ja kui idee ilusalongides lõigatud juustest skulptuure vormida võib tunduda küsitav, siis uuskasutuses kasutatud kohvitassidest lambid näevad üsna head välja.
Klaas tähelepanu keskmes
2022. aasta on ÜRO kuulutanud rahvusvaheliseks klaasiaastaks. Nüüdisaegsed meistrid püüavad rõhutada klaasi olulisust nüüdisaegses maailmas ning selle igavest noorust ja aktuaalsust. Väljapanek hõlmas klaasmööblit, taas on populaarseks saanud klaasipuhujate poolt iidse tehnoloogiaga käsitsi valmistatud valgustid.
Ja üldse pöörati eraldi ja ülisuurt tähelepanu iidsete ametite traditsioonidele –
Iidsete meistrite saladused
Näitusel toimusid erinevad töötoad ja kaasahaaravad esitlused, mis näitasid kujundlikult erinevate esemete tootmisprotsessi. Näiteks Jaapani keraamikute pottsepakunst, käsitsi valmistatud pabermööbel, peeglite loomise protsess, valgustite puhumine.